Skoči na glavni sadržaj Skoči na pretragu

Languages

English English EN

S radom počeo Portal za pacijente, uskoro i Mobilni portal za pacijente

24.10.2016.

Kroz sustav e-Građani od 20. rujna građanima je dostupan Portal za pacijente pod nazivom Portal zdravlja.

Građani kroz Portal za pacijente mogu vidjeti svoje propisane i preuzete lijekove u ljekarnama te nalaze i otpusna pisma iz bolnica i ustanova specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite (SKZZ).

Svi podaci dostupni kroz portal objedinjeni su i strukturirani osobni zdravstveni podaci o pacijentu, koji su putem različitih aplikacija poput eRecepta ili eUputnice već prikupljeni i pohranjeni u postojeći Centralni informacijski zdravstveni sustav – CEZIH.

Do sada je Portalu za pacijente pristupilo oko 2500 građana. Pozivamo građane da iskoriste ovu mogućnost te kroz sustav e-Građani pristupe Portalu za pacijente te prate svoje medicinske podatke.

Portal za pacijente dostupan je na adresi https://portal.zdravlje.hr gdje se potrebno autentificirati nekom od vjerodajnica sigurnosne razine 3 ili 4, npr. e-Osobnom iskaznicom, mTokenom e-Građani koji izdaje FINA ili pak mTokenom neke od komercijalnih banaka, prema listi prihvaćenih vjerodajnica: https://gov.hr/e-gradjani/lista-prihvacenih-vjerodajnica/1667.

Nakon uspješne autentifikacije otvara se web aplikacija s osobnim podacima građana, koja omogućuje uvid u dio vlastitih medicinskih podataka iz Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava Republike Hrvatske (CEZIH). Svi podaci nalaze se u sigurnom i višestruko zaštićenom sustavu te nisu javno dostupni.

Portal zdravlja omogućuje građanima da izabranim liječnicima obiteljske medicine, dentalne medicine, ginekologu, odnosno pedijatru, dozvole ili zabrane pristup podacima. Također omogućuje uvid u to tko je, kada i koje pregledavao podatke.

Uskoro i Mobilni portal za pacijente

U medijima je pogrešno interpretirana informacija kako je mobilni portal za pacijente već krenuo s radom. Mobilnim portal za pacijente, koji će omogućiti komunikaciju pacijenata s liječnicima putem mobilnog telefona spreman je za puštanje u rad, noo točnom datumu početka njegovog rada pravovremeno ćemo izvijestiti javnost.

Kroz aplikaciju uz pomoć mobilnog uređaja bit će moguće naručivanje u ordinacije obiteljske medicine, slanje zamolbe za obnovu kronične terapije, a bit će moguće poslati i zamolbu za neke uobičajene administrativne dokumente, npr. doznake.

Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor kod kojeg dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal.

U ovom trenutku mobilnu aplikaciju moglo bi koristiti 1/3 građana RH ili 1,5 mil. osiguranika HZZO-a, a za komunikaciju putem mobilnog portala bit će dostupno ukupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 timova dentalne medicine. U najskorije vrijeme planira se da će mobilna aplikacija biti dostupna svima.

Mobilni portal je siguran komunikacijski kanal, a pri tom je ta ista komunikacija automatski evidentirana u kartonu pacijenta. Liječnik će, temeljem profesionalne procjene odlučiti kada treba pozvati pacijenta u ordinaciju.

Podijeli

Tagovi